Eine tolle Sommerlektüre: Love to share – Liebe ist die halbe Miete// The Flatshare

*Werbung/ das Produkt wurde mir kostenlos zur Verfügung gestellt*

English version below

Hallo, Ihr Lieben. Heute teile ich meine Leserstimme mit euch, es ist eine Weile her seit ich ein Buch ‘getestet’ habe 🙂 Dank Randomhouse Verlag dürfte ich ein tolles Buch ‘Liebe ist die halbe Miete’ von Beth O’Leary testlesen. Ich kann schon sagen, ein angenehmes und leichtes Buch, perfekt für Sommerurlaub 🙂

Als ich die Zusammenfassung von diesem Buch zum ersten Mal gelesen habe, erwartete ich eine klischeehafte Liebesgeschichte. Allerdings war ich später total in dieses Buch verliebt. Tiffy und Leon teilen eine Wohnung und ein Bett aus finanziellen Gründen, sie begegnen sich aber nicht. Das Leben von beiden ist so unterschiedlich, dass sie sich niemals treffen könnten. Aber das Schicksal hat andere Pläne für sie.

Der Schreibstil des Buches ist sehr angenehm und leicht zu lesen. Vielleicht war der Anfang etwas langsam, aber nach einigen Kapiteln konnte ich nicht aufhören zu lesen. In weniger als einer Woche habe ich das ganze Buch verschluckt. Es hat mich auch emotional berührt, besonders die Geschichte von Tiffy und ihre Ex. Viele von uns können sich wahrscheinlich auf die eine oder andere Weise auf ihr Problem beziehen.

Ich kann dieses Buch weiterempfehlen, besonders für die Fans von Liebesgeschichten. Es ist eine tolle Sommerlektüre, die sich leicht fühlt und sehr unterhaltsam ist. Wenn es einen Film zu diesem Buch gäbe, würde ich ihn auf jeden Fall gerne ansehen.

//Today my post is a bit different from regular reviews. It is a book review for a light and romantic book ‘The Flatshare’ by Beth O’Leary. This book was sent to me for a review by Randomhouse. I can already say, this book is great for summer vacation. If you are looking for an enjoyable book for chilling near the pool or on the beach, this is a really good option 🙂

At first I was expecting a cliche story but in the end I was totally in love with this book 🙂 The storyline is unique. Tiffy and Leon decide to share an apartment and a bed because of financial reasons. However, they never meet because of very different work schedules. They could have never met but fate has other plans.

The writing style is very smooth and entertaining. First couple of chapters felt a bit slow but later I was really into the plot, so I finished the whole book within a few days. There were also several very emotional moments. Especially the situation of Tiffy and her ex. I think many women could relate as they all have or used to have an ex like this.

To sum it up, it is a nice easy book, perfect for female audience. Do not expect too much action or drama. However, if there was a movie based on this book, I would definitely like to watch it 🙂

Have a good night and start your week in a productive way.

Best regards,

Aysylu


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.